Roots

adaniieel creative direction, installation, installation, visual art

Curator. Exhibition in the Wynwood art district during Art Basel Miami Beach. Collaboration with Clement Borderie, Olivier Goulet, Thomasine Giesecke, Arnaud Bouchard, Aurore Tomé, Dominik von Schuelthess, Vincent Gagliostro.

ENFRES
In collaboration with French painter Clement Borderie and inspired by Romanian philosopher Emil Cioran, white cotton canvases were stretched, frozen and exposed to the elements over an electric matrix installed in the gardens of the hospital Charles Foix, Ivry-sur Seine, France, for an entire year. Everything weakens, everything deteriorates, nothing more unquestionable than the body’s decay. The canvases witnessed the human aging process and were impregnated by the colors of the souls of the departed patients of the hospital specialized in gerontology.
En collaboration avec le peintre français Clement Borderie et Inspiré par le philosophe roumain Emil Cioran, des toiles blanches de coton ont été déroulées, congelées et exposées à l’air ambiant sur une matrice électrique installée dans les jardins de l’hôpital Charles Foix à Ivry-sur-Seine en France pendant une année entière. Tout s’affaiblie, tout se détériore, rien de plus incontestable que la dégénérescence du corps. Témoins du processus du vieillissement humain, les toiles ont été imprégnées par les couleurs de l’âme des patients disparus de l’hôpital spécialisé en gérontologie.
En colaboración con el pintor francés Clement Borderie e inspirado del filosofo rumano Emil Cioran, lienzos blancos en algodón fueron extendidos, congelados y expuestos a los elementos sobre una matriz eléctrica instalada en los jardines del hospital Charles Foix, Ivry-sur-Seine, Francia, durante todo un año. Todo se debilita, todo se deteriora, nada mas incuestionable que la descomposición del cuerpo. Los lienzos fueron testigos del proceso de envejecimiento humano y se impregnaron de los colores de la almas de los pacientes desaparecidos del hospital especializado en gerontología.
Read More