3.2.1.

adaniieel creative direction, design

Ready to wear collection. Commissioned by 1.2.3. as part of the Festival of Hyères Award.

ENFRES
3.2.1. is a ready to wear collection inspired by a market research published by Eurostaf: “fashion is threatened the moment it becomes the expression of an important number of people. The success of fashion implies its own death. The only way out resides in the anticipation of death, in a sort of constant suicide, allowing fashion to go from one trend to another.” Combining desire and death, the collection presents an empowered woman with cotton zephyr draped tops, fluid hourglass multiple-layered chiffon dresses and a dynamite handbag with a pivoting 3.2.1. buckle.
3.2.1. est une collection de prêt à porter inspirée par une étude de marché publiée par Eurostaf : “la mode est menacée lorsqu’elle devient le moyen d’expression d’un nombre important de personnes. Son succès implique sa propre mort. La seule issue réside dans l’anticipation de sa mort, dans un sort de suicide permanent, qui lui permet de passer d’une tendance à une autre.” Alliant désir et mort, la collection habille une femme indépendante de hauts drapés en coton zéphir, des robes sablier faites en multiples couches de mousseline et un sac à main dynamite avec boucle pivotante 3.2.1.
3.2.1. es una colección de moda inspirada por un estudio de Mercado publicado por Eurostaf : “la moda es amenazada cuando se convierte en el medio de expresión de un numero importante de personas. Su éxito implica su muerte. El único camino de salida reside en la anticipación de su muerte, en una especie de suicidio permanente, lo que le permite de pasar de una tendencia a la otra.” Combinando deseo y muerte, la colección viste a una mujer independiente con blusas drapeadas en algodón zephyr, vestidos curvilíneos fluidos hechos en múltiples capas de chiffon y una cartera dinamita con un broche pivotante 3.2.1.
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